Antrenamente Mirela Pasca

Cel mai dificil este sa gasesti acea activitate fizica placuta, care sa iti lucreze muschii fara sa te oboseasca excesiv. Am optat pentru o metoda de antrenament mai putin popularizata in Romania, spre deosebire de America si Anglia, unde a generat o adevarata revolutie.

Bazele Pilates au fost puse la inceputul anilor ’20 de Joseph Pilates, urmarindu-se, de la bun inceput, crearea unui sistem care sa lucreze fiecare muschi in parte, fara a provoca un stres suplimentar asupra corpului ca ansamblu. Antrenamentele cer atentie si concentrare din partea participantilor, tocmai de aceea se recomanda varianta claselor cu un numar mic de participante. Acest sistem permite o grija sporita din partea instructorului, care astfel poate corecta imediat greselile.

Caracteristica Pilates este faptul ca functioneaza ca un system deschis, complet orientat catre problemele persoanei. Fiecare instructor sau chiar practicant poate contribui la perfectionarea metodei. Efectele benefice variaza de la imbunatatirea sanatatii spatelui (unul din scopurile initiale ale antrenamentului) pana la remodelarea corporala (insotit de o dieta echilibrata si un antrenament la 2 zile, efectele devin vizibile dupa cateva saptamani) si slabire.

Este o activitate reconfortanta, cu miscari lente si controlate. Nu te va obosi atat de mult ca exercitiile aerobice, dar vei obtine rezultate similare. In timp, antrenamentele au evoluat si s-au diversificat foarte mult, urmarind probleme specifice: refacerea dupa accidentari, eliminarea stresului si obtinerea unei stari generale bune, remodelarea abdomenului sau a picioarelor, intarirea echilibrului si imbunatatirea flexibilitatii, cresterea mobilitatii, slabirea intr-un ritm placut si lipsit de presiune, activitatea fizica in timpul sarcinii, imbunatatirea vietii sexuale si, lista ramane deschisa. Fiecare poate adauga un nou element, in functie de obiective si de problemele preexistente.

Tu esti cea mai importanta persoana si, de aceea, acord o atentie deosebita ambiantei din timpul orei - de la muzica aleasa, la temperatura si umiditatea din sala. Este foarte important ca fiecare sa se simta bine la ore (printre altele, pun foarte mare accent pe comunicare). De la probleme care tin de diete pana la mici neplaceri cauzate de o executie gresita a vreunui exercitiu, incerc sa reduc, pe cat posibil, acestifactori de stres. Depinde foarte mult de nivelul tau de rezistenta fizica tip de efort pe care ar trebui sa-l alegi. Daca nu ai mai facut sport de foarte multa vreme, este bine sa incepi cu Pilates si, eventual, o ora de aerobic pentru incepatori, o data pe saptamana. In timp, poti schimba orele la care participi, pastrand Pilates-ul doar pentru a-ti finisa muschii asa cum iti doresti.

Galerie photo:


Antrenament pilates Antrenament pilates Antrenament pilates Antrenament pilates