Antrenamente Mirela Pasca

Oare 30 de minute zilnice de exercitiu aerobic ar putea fi solutia miraculoasa pe care o cautai? Tinand cont de multiplele avantaje de care ar putea beneficia organismul tau in urma practicarii acestei activitati - precum accelerarea metabolismului, prevenirea afectiunilor cardiovasculare si combaterea stresului - exercitiul aerobic este unul din cele mai bune si, in acelasi timp simple lucruri pe care le poti face pentru sanatatea ta.

Ce se intelege, de fapt, prin exercitiul aerobic? In general, orice activitate care implica miscare, cum ar fi plimbarile, alergatul usor sau ciclismul, care stimuleaza activitatea cardiaca, cresc aportul de oxigen si contribuie la prevenirea unor afectiuni cronice.

In timpul unui astfel de exercitiu este solicitata musculatura bratelor, a picioarelor si a feselor. Fitness-ul aerobic, mai cunoscut sub denumirea de fitness cardiovascular, influenteaza pozitiv activitatea inimii, vaselor de sange si a plamanilor. Atunci cand efectuezi exercitii aerobice, plamanii inspira mai mult aer si deci, folosesc mai mult oxigen pentru a sustine activitatea organismului si surplusul de efort.

Iata cum te poate ajuta exercitiul aerobic::

  1. Reduce riscul aparitiei bolilor coronariene. Daca ai probleme circulatorii sau cardiace, exerciiile de acest gen contribuie la prevenirea unui eventual infarct.
  2. Reduce riscul hipertensiunii arteriale si, in general, mentine un nivel normal al tensiunii.
  3. Imbunatateste proportia de grasimi din sange si echilibreaza nivelul colesterolului.
  4. Reduce riscul unui eventual atac vascular - deoarece, imbunatatindu-se proportia de grasimi, acestea nu se mai depun pe peretii arterelor (fapt care constituie una dintre principalele premise ale atacului vascular).
  5. Reduce riscul aparitiei unor boli maligne - intre care cancerul mamar, cancerul de colon, de prostata si cel de endometru.
  6. De asemenea, exercitiul aerobic reduce substantial riscul aparitiei diabetului de tip II (denumit si diabetul "de maturitate", apare la persoanele care au trecut de 40 de ani si caracterizat prin faptul ca organismul produce insulina, dar "nu stie" sa o intrebuinteze). Exercitiul aerobic te ajuta sa-ti tii greutatea sub control, minimalizand astfel riscul supraponderalitatii sau obezitatii - care constituie un factor favorabil al aparitiei celor doua tipuri de diabet.
  7. Reduce riscul aparitiilor bolilor virale, prin intarirea sistemului imunitar. Persoanele care practica exercitii aerobice cu regularitate sunt mai putin expuse racelii si gripei - un aspect important in anotimpul rece.

Galerie photo:


Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic Antrenament aerobic